Top 10 wampirów książkowych i filmowych

Wciąż pozostajemy w klimacie Dziadów i Halloween.

Bram Stocker obchodzi dziś urodziny 😉 Z tej okazji mam dla Was swoje top 10 książek i filmów o wampirach. Tematyka dla mnie mocno sentymentalna. Obecnie rzadko sięgam po tego typu powieści, najczęściej zaczytuję się w fantastyce, sci-fi i realiźmie magicznym. Był czas, gdy połykałam horrory romnatyczne wizje o nieśmiertelnych istotach i teksty E.A. Poe.

Może któryś z tytułów Was zainspiruje i spędzicie miły wieczór z jednym z moich ulubieńców?


Top wampiry z książek

  • 🧄 Lestat de lincourt – Wywiad z Wampirem Anne Rice i cała seria (bo to druga seria po Harrym Potterze ever, która mnie potrwała)
  • 🧄 Dracula – Bram Stocker (bo to klasyka, z którą świetnie się bawię za każdym razem! Przeczytałam ją kilka razy i na pewno jeszcze do niej wrócę)
  • 🧄 Emiel Regis – Wiedźmin, Andrzej Sapkowski (bo uwielbiam sposób, w jaki Sapkowski konstruuje postacie, a wampir Regis jest… po prostu najlepszy!)
  • 🧄 Eric Northman – Czysta Krew, Charlaine Harris (bo jeszcze na studiach, podczas pewnego deszczowego weekendu, przeczytałam jedyny cykl, jaki współlokatorka miała w posiadaniu. Okazało się, że to ten sam, na bazie którego powstał serial True Blood.)
  • 🧄 Miasteczko Salem, Stephen King (bo Kinga nie może w takim zestawieniu zabraknąć)

Top wampirycznych filmów

  • 🧄 Tylko kochankowie przeżyją, Jim Jarmuch (bo uwielbiam tą ścieżkę dźwiękową, kolorystykę, fabułę i grę aktorską. Czyli wszystko! Jest na mojej liście top filmów ever.)
  • 🧄 Zagadka Nieśmiertelności (również jeden z lepszych filmów, jaki udało mi się w życiu obejrzeć. Nawet nie ze względu na tematykę. Zwyczajnie, ubawiłam się przy nim, ergo dostarczył solidnej porcji rozrywki. Warto!)
  • 🧄 O dziewczynie, która wraca nocą sama do domu (film osobliwy, lecz warty uwagi. Niekonwencjonalne spojrzenie na wampiryzm)
  • 🧄 Od zmierzchu do świtu, Quentin Tarantino (bo Tarantino nie może zabraknąć w takim zestawieniu! Po prostu!)
  • 🧄 Mroczne cienie (bo jest naprawdę dobry! Dostarcza odpowiednich emocji, jest świetnie napisany, gra aktorska mocno zachęca do dalszego oglądania. Bajka! 😉 )

I co myślicie o moich propozycjach? Koniecznie dajcie znać w komentarzu. Chętnie poczytam lub obejrzę któryś z waszych ulubionych filmów / ksiażek!


Photo by freestocks.org on Pexels.com

8 uwag do wpisu “Top 10 wampirów książkowych i filmowych

Dodaj komentarz